diyet-zayiflama-10
Diyet Listeleri

Hamilelikte Diyet Listesi – Hamileyken Diyet Yapılır mı ?

26 Kasım 2015

Baştan sona mucizevi bir süreç olan hamilelik, anne adayının hem bedensel hem ruhsal olarak değişmesine vesile olur. Bu dönemde hem beslenme hem de kilo kontrolüne de dikkat etmek gerekiyor. Uzmanlara göre gebelik döneminde 9-12 kilo arası bir artış normaldir. Kişiden kişiye değişse de bu genel rakamlardan daha az ve daha fazla alan kadınların bebeğin gelişiminden doğum aşamasına kadar biraz daha zorlanacakları da bilinenler arasında. Hamile kadınların daha fazla yemesi gerektiği inancı ise yanlıştır. Çünkü bebek ihtiyacını annenin kaynaklarından alır ancak bunun için annenin çok yemesi değil doğru beslenmesi gerekir. Hatta hamileliğin ilk üç ayında kilo almamak pek sorun yaratmayacaktır. İkinci üç ay ve son üç aya gelindiğinde ihtiyaç duyulan kalori miktarı da alınan kiloda artışa geçer. Hamilelikte diyet listesi doktorun ihtiyaç duyduğu durumlarda kullanılabilir. Hamilelikte özellikle A, C ve D vitamini yönünden zengin bir beslenme programı uygulanmalı. Ayrıca alkol ve sigara ile birlikte tatlandırıcı ürünlerden de uzak durulmalıdır.

Hamilelikte örnek günlük diyet

Kahvaltı: 2 dilim ekmek, 1 dilim peynir, 1 bardak süt, 5 zeytin, 1 yumurta (haftanın beş günü yenmesi yeterlidir), domates, salatalık, biber, yeşillikler, 1 kaşık reçel ve bitki çayı

Ara: 1 çorba kaşığı kuru üzüm ve on tane fındık

Öğlen: 1 tabak baklagil ya da sebzeli et yemeği, 1 kap yoğurt, cacık ya da 1 bardak ayran, 4 kaşık pilav ya da makarna veya 2 dilim ekmek

Ara:  1 bardak ayran, 1 tost

Akşam: Izgara et (tavuk, balık ya da 4 adet köfte), 1 kap çorba, az zeytinyağlı salata, 2 dilim ekmek ya da makarna/pilav

Gece yatmadan önce bir bardak süt ve ondan önce 2 meyve ile birkaç tane ceviz yenilmesi de öneriliyor.

Benzer Yazılar

İlk Soruyu Siz Sorun

Soru Sorun